نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

باتلاق بلاتکلیفی ورزش استان!

  • کد خبر: ۱۷۶۸۹۷
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
باتلاق بلاتکلیفی ورزش استان!
درباره وضعیت هیئت‌های ورزشی استان که این روز‌ها با سرپرست اداره می‌شوند.

ورزش استان خراسان‌رضوی که در سال‌های گذشته همواره اسیر تندباد حوادث ریز و درشت بوده و در این مدت هیچ‌گاه کشتی‌اش به ساحل آرامش نرسیده، حالا در همان «برهه حساس کنونی» است که همیشه از آن سخن به میان می‌آید؛ دوره‌ای که اگر به اندک‌مجال باقی‌مانده برای نجاتش از غرق‌شدن توجه نشود، ممکن است به عصر «نابودی مطلق» بینجامد؛ ورزشی که دیگر نه فوتبال دارد و نه بسکتبال، نه در هندبال حرفی برای گفتن دارد و نه رزمی‌هایش چنگی به دل می‌زنند.

تغییرات در رأس اداره‌‎کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی حالا به آستانه دوماهگی‌اش می‌رسد و رفته‌رفته انتظار می‌رود اقدامات زودبازده مدیرکل جدید دست‌کم در عرصه فعالیت و پویایی هیئت‌های ورزشی خودنمایی کند. ۵۲ هیئت ورزشی به بهانه کرونایی و روز‌های پساکرونایی فعالیت درخوری ندارند و بیشتر تلاششان به درج بنر تبریک و تسلیت ایام در شبکه‌های اجتماعی منتهی می‌شود. بررسی و مرور وضعیت هیئت‌های ورزشی استان نشان می‌دهد ورزش استان در باتلاق بلاتکلیفی دست‌وپا می‌زند و باید پیش از آنکه بیشتر در این باتلاق فرو رود، فکری به حال آن کرد.

سرپرستی، بلای جان ورزش استان

از میان ۵۲ هیئت ورزشی ثبت‌شده در اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان، شماری حکم ثبت شرکتی بی‌نام‌ونشان و بی‌فعالیت در اداره ثبت را دارند و شماری دیگر چراغ‌خاموش و بی‌حاشیه هستند تا فعالیت‌نکردنشان در سطح رسانه‌ها و جامعه ورزش بروز پیدا نکند. در این بین تعداد انگشت‌شماری از هیئت‌های ورزشی هستند که آن هم به‌واسطه هویت پرمخاطب و توی چشمشان گاهی تکانی به خود می‌دهند و حرکتی در آن‌ها انجام می‌شود؛ هیئت‌هایی مثل فوتبال، بسکتبال، والیبال و هندبال که دست‌کم بیش از دیگرهیئت‌ها فعالیت می‌کنند. اما چهارده هیئت ورزشی استان هستند که با سرپرست اداره می‌شوند و تکلیف ریاستشان مشخص نیست؛ هیئت‌هایی که به‌واسطه اداره به‌صورت سرپرستی بلاتکلیف هستند و نمی‌توانند برنامه‌ریزی بلندمدت و راهبرد روشنی برای ادامه کار داشته باشند.

۱۴ هیئت با سرپرست اداره می‌شوند

بر اساس آمار روابط‌عمومی اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی، چهارده هیئت ورزشی شامل هیئت‌های آمادگی جسمانی، انجمن ورزش‌های رزمی، بدن‌سازی و پرورش‌اندام، بولینگ و بیلیارد، پزشکی ورزشی، ژیمناستیک، شطرنج، فوتبال، کوهنوردی، ورزش دانش‌آموزی، ورزش سه‌گانه، ورزش دریایی و ساحلی، وزنه‌برداری و هاکی با سرپرست اداره می‌شوند و هنوز مجمع انتخابات ریاست آن‌ها برگزار نشده است. برخی از این هیئت‌ها تازه وارد دوران سرپرستی شده‌اند و برخی دیگر ماه‌هاست با سرپرست اداره می‌شوند و پایان دوره قانونی سرپرست به انتخاب سرپرست جدید منجر شده است!

۲۷ درصد تأثیرگذار جامعه ورزش

طبق آمار ۲۷ درصد هیئت‌های ورزشی، یعنی بیش از یک‌چهارم، با سرپرست اداره می‌شوند و این تأثیر بسزایی در عملکرد ضعیف ورزش استان در سطح کشور دارد؛ چنان‌که بسیاری از این تعلل‌ها و بلاتکلیفی‌ها به ضرر آن رشته ورزشی تمام می‌شود و مانعی بر سر راه پیشرفت و توسعه در آن رشته خواهد بود. این پایان ماجرا نیست و ۱۵ درصد هیئت‌های ورزشی هم در پایان دوران ریاستشان قرار دارند و مسئولان اداره‌کل ورزش‌وجوانان اگر دیر بجنبند، این هیئت‌ها هم به دوران سرپرستی می‌افتند و کار سامان‌دهی به وضعیت ورزش استان سخت و سخت‌تر می‌شود.

کمتر از یک‌سال تا پایان عمر ۸ هیئت!

هشت هیئت مهم ورزشی در استان هستند که دوران ریاست رئیسانشان بر آن‌ها کمتر از چند ماه دیگر به پایان می‌رسد. هیئت‌های والیبال، اسکی، بوکس، تنیس، تکواندو، سوارکاری، شمشیربازی و قایق‌رانی هشت هیئتی هستند که درنهایت تا پایان سال رئیسانشان بر آن‌ها حاکم‌اند و پس از آن باز کار به سرپرستی و بلاتکلیفی خواهد کشید.

معضل نبود رئیس حراست

چندی پیش مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره اینکه چرا انتخابات هیئت فوتبال برگزار نمی‌شود، گفته بود، چون هنوز رئیس حراست اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان معرفی نشده است، امکان برگزاری انتخابات در هیچ هیئت ورزشی نیست. زیرا باید طبق قانون استعلام‌های لازم برای احراز صلاحیت نامزد‌های ریاست هیئت‌های ورزشی با امضای رئیس حراست اداره‌کل ورزش‌وجوانان از نهاد‌های بالادستی گرفته شود و اکنون این امکان وجود ندارد.

چند هیئت مهم را دریابید

شاید وضعیت سرپرستی بر برخی هیئت‌های ورزشی که تازه‌تأسیس هستند، چندان نگران‌کننده نباشد، اما واقعیت آن است که درباره هیئت‌های رشته‌های پرمخاطب و مهم ورزشی قضیه فرق می‌کند. بلاتکلیفی در فوتبال، بدن‌سازی و پرورش‌اندام، شطرنج، کوهنوردی، وزنه‌برداری و هاکی بسیار نگران‌کننده است و رشته‌های دیگر هم مانند والیبال، بوکس، تکواندو، تنیس، سوارکاری و شمشیربازی هم نگران‌اند که کارشان به سرپرستی بکشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->